söndag 1 november 2009

Garden state


Tid är någonting vi inte äger. Panik? Jag försökte leka med Tid, det gick
inte så bra. För det jag inte hade förväntat mig var att stöta på mina egna
spöken på vägen.

Jag ser, och jag försöker räkna, dina fräknar i ditt ansikte. Min hand
stryker dina fläckar, och jag känner, jag hade kunnat ligga här när Tid
tar sig fram. Snabba stora steg. Men denna gången var jag inte rädd.
Jag var hypnotiserad av dina andetag. Jag kurar ihop mig, känner värmen
och andas. Med dig. Dig jag aldrig ger upp. Och där har vi ett spöke, jag
lekte med Tid. Jag hamnade med mitt spöke som aldrig riktigt dog.

Skepnad, det är vad du är. Jag försöker alltid att återuppliva dig, och
igår lyckades jag. Du var verkligen där, du var inte min börda, du var min
sköld. Spöke, skepnad, börda. Nej, du är min sköld. Och vi andas ikapp.
When I am missing you to death 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar